7 tips om met angst om te gaan

Ik merk dat sommige mensen angstig zijn in deze periode. Daarom wil ik je tips geven hoe je hier mee om kunt gaan. Omgaan met angst. Hoe doe je dat?

1. Als eerste is het belangrijk om de angst niet te voeden. Als je nu bang bent voor corona, kijk dan geen nieuws, praat niet met angstige mensen. Zeg niet steeds hoe verschrikkelijk het allemaal is. Voed jezelf niet met verschrikkelijke beelden en met negatieve woorden. Dit vergroot je angst alleen maar. Alles wat je aandacht geeft, groeit.

2. En wat doe je dan wel? Volg op social media alleen mensen met een positieve, fijne boodschap. Die zijn er genoeg. En als je met anderen praat, verschuif het gespreksonderwerp naar iets waar je een neutraal of goed gevoel bij krijgt. Richt je aandacht op wat je WEL wil.

3. Koop een mooi boekje en ga schrijven. Schrijf positieve affirmaties. Schrijf bemoedigende woorden voor jezelf. Schrijf minimaal twintig dingen op waar je dankbaar voor bent. Of doe eens gek en schrijf vijftien (ja, vijftien) dingen op die je mooi vindt aan jezelf.

4. Zorg ervoor dat je je zo goed mogelijk voelt. Maak een lijstje met activiteiten die daarvoor zorgen. Muziek luisteren of maken, lezen, badderen, recepten uitproberen, wandelen, mediteren. Ga inspirerende podcasts luisteren of YouTube filmpjes kijken. Maak hoe jij je voelt je hoogste prioriteit!!

5. Accepteer je angst. Zeg tegen jezelf dat het oké is om angst te voelen. Hoe meer weerstand je hebt tegen je angst, hoe groter deze wordt. Vraag jezelf af of je je wel bang mag voelen. Of heb je daar een oordeel over? Wat vind je van jezelf, als je bang bent?

6. Als je je angst kunt accepteren, dan kun je hem loslaten. Kies ervoor je angst los te laten, wees bereid. ‘Ik laat mijn angst nu los’. Maak het je mantra.

7. En maak een affirmatie die je helpt je beter te voelen. ‘Elke dag heb ik meer vertrouwen. Ik voel me veilig. Alles is goed’. Maak een affirmatie die goed voor je voelt.
💜
Laat het me weten als jij hier iets aan hebt. Vind ik leuk! En ook als ik iets voor je kan doen, als je bang bent, als je je onveilig voelt, ik help je heel graag!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *